HOST, SNÖRVEL & YRSEL

Jag blev frisk för inte så längesedan från förkylning, rinnande näsa och ont i halsen. Gädjen varade inte länge. Tobbe kom hem igår med lite känningar i halsen. Tydligen har en kollega till han hostat och snörvlat massor och tyvärr letade sig virusjoxet ned till Tobbes hals och bosatte sig där.

Det blev så klart ett stort kram och puss kalas igårkväll, då vi varit åtskilda ett antal dagar. Imorse kände jag ett rivjärn i halsen och det är bara att tacka och ta emot eländet. Jag skulle faktiskt träffa lite vänner från skolan och sedan dra ut på Allstar ikväll, men mitt förnuft tog mig till fånga och därför blir det en lugn hemmakväll istället. Visst, det duger också men jag ville så gärna. Tänk, fullt frisk innan insomnandet och ett par timmar senare känner jag mig som en skunk med rinnande näsa.

Jag for en sväng till storheden iallafall. Vet inte vad jag försökte inbilla mig när jag besökte lite klädaffärer med målet inställt på en snygg topp, men det må då vara. Prio ett var att köpa två goda fikabröd hem till eftermiddagsfikat, samt att inhandla massor med nödvändiga "gör oss frisk" grejer och lite annat bra att ha.


Kommentarer
Postat av: Wifie

Äsch då! :( Krya på dig. Bara att boosta nu med massa vitaminer! Köp lite probiotika och mivitotal så är nog den där bacillen borta fort! ;)

2009-09-25 @ 18:23:33
URL: http://thewife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0