PERSONLIG TRÄNING


Klockan 3 idag ska jag träffa Peter som kommer öppna en sjukgymnastmottaging på Inpuls och därför erbjuder han 1 timme gratis personlig träning. Jag har fastnat lite grann i spinn/core/PSI cirkeln och styrs därför mycket av tider hit och dit. Förut i min ungdom tränade jag bara styrke men inga pass och den här gången tror jag det blir perfekt med lite av varje.

Lite nervös måste jag erkänna att jag är. Min erfarenhet av sjukgymnaster är att de läser av ens anatomiska uppbyggnad, drar slutsats därefter och påpekar sedan om bröstet är insjunket, ryggen är krökt eller om man går konstigt. De älskar alla muskler, deras ursprung och fäste och ser det som det självklara samtalsämnet på fester och då kära vänner passar sig inte svenska spåket, utan endast korrekt latinsk benämning.

Förhoppningsvis kan denna karl ge lite mer relevanta tips och åtgärder för min kropp. Det ska blir roligt med lite variation i träningen.

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag tränar nästan bara i gymmet för jag går alltid före eller direkt efter jobbet och det är ju nästan aldrig tiderna passar då. Har du nån special deal med han eller kan alla få gratis rådgivning?

2009-11-23 @ 14:46:25
URL: http://erica87.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, du får se underverken på lördag! =) Det är Fredrik som kom på det hela. Själv gillar jag också vitrinskåp för då slipper jag dammtorka alla små pinaler så ofta, men enligt Simon och Thomas var det tydligen helt FEL. Fast så målar de väggar vit- och grönrandiga också så smaken är som baken. =)

2009-11-24 @ 19:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0