LJUVA SOMMAR, LJUVA TID

Jag längtar till sommaren!

Idag har det varit större längtan än vanligt då semestern(!) är planerad för min del. Det känns så j-vla underbart att få vara ledig 5,5 veckor i sträck (19 juni - 29 juli) med betalning. Jag har betalt för att sola, bada, härja och må gott! Jobba blir det under Lulekalaset veckan och veckan efter det, men sedan tar jag tjänstledigt och börjar livet som student. Jag har nämligen tänkt göra karriär som Operationssjuksköterska. Självklart kommer jag fortfarande jobba som extraanställd och tjäna lite extra under min tid som student.



image11

Den 13 mars är dagens datum vilket betyder att lönen kommer imorgon. Då köper jag mina nya träningsskor (har tyvärr ingen bild)!! Lyckligtvis sponsrar pappa med en tusing så det svider inte lika mycket plonkan. I helgen väntar lite skön ledighet och under lördagen blir det stadsbesök, systembesök och krogbesök. Två dagar in i nästa vecka jobbar jag, röd dag tar jag ut på onsdagen och 6 dagar ledigt kommer på det :D

Imorgon ska jag på schlagerspinning och core och söndag tänkte jag testa den nya bodystepen. Jag känner stor abstinens efter två dagar borta från gymet!


Kommentarer
Postat av: Catti

Tack vännen! Det fanns tyvärr ingen plats för mig på spinningen imorn, bajs! Jag får hoppas att nån avbokar. :) Just nu kan jag tyvärr inte bara vila och slappna av.. Har alldeles för mycket att göra med skolan, jobbet, hemmet, bröllopet, min sjuka mamma osv osv.. :S Men förhoppningsvis lugnar det ned sig snart. Bara jag får skolan ur världen så kommer det här gå mycket smidigare!

Tråkigt att du längtar så efter semestern när den ännu är en bit bort.. Sånt är ju jobbigt. Själv längtar jag till att få gå till jobbet varje dag. Så brukar det verkligen inte vara för mig ju! Men jag klagar inte. ;) Själv jobbar jag åtminstone till 31 juli så vi kommer nog inte vara ledig så mycket samtidigt i sommar. :( Men man får ju se hur det blir med semestern, jag vet inte riktigt ännu när jag måste ta ut den.. Helst hade jag velat jobba hela sommaren, men blir krångligt att vara själv på jobbet också. :D Om något skulle tjorva med datorn osv, vilket det ooofta gör! :D På söndag blir det step! Var på pump och step idag också och nu kan man det nya passen. Så jävla kul med nya stepen! Helt sjukt. :)

2008-03-13 @ 22:11:00
URL: http://www.catti.se
Postat av: Catti

Men oj! Här var det ju en helt annan stil på texten än på min laptop haha. :D Var tcungen att sitta på stora datorn för att bränna Word.. Blir tokig på att sitta här och skriva arbeten.. :S Det är inte lika skönt som att sitta med laptopen i knät. ;) Ja, men jag väljer ju ändå mina tider själv när jag tänker efter haha. Så det spelar ju ingen roll! Är det soligt en dag kan jag vara ledig och jobba full dag nästa dag osv. ;) Vad dum jag är! Ja, jag ser hur lat jag är imorgon helt enkelt. ;) Kramar

2008-03-13 @ 22:36:56
URL: http://catti.se
Postat av: Catti

Ja fan vad sånt är irriterande! Det är skönt att ha ett eget webbhotell så man slipper oroa sig för bloggverktygens buggar! Sånt kan man ju bli tokig på.. Du har nog Verdana som andraval tror jag? Eller kan det vara Arial? Ganska stor stil iallafall.

Jo det är verkligen skönt.. Jag får ju jobba precis hur jag vill eftersom det bara är jag som jobbar med det här programmet, den första på hela V-fall. ;) Det tycker jag låter som en jättebra idé! Att ta en sista minuten eller något. :) Men som tur är brukar vi ju ha hyfsade somrar här! :) Inte sm i södra Sverige där det bara regnar.. :( Puss!

2008-03-13 @ 23:20:16
URL: http://catti.se
Postat av: Natta

jag har flera av liknande modell men från London :)

2008-03-14 @ 01:12:27
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: T i n a

Tack =) Detsamma!

2008-03-14 @ 06:27:50
URL: http://tinairene.blogg.se
Postat av: Catti

Nej jag har ju inte Word på laptopen.. Men tänkte fixa det idag kanske.. Har för mig att det inte funkade sist men. Microsoft Works följer ju inte med utan man får ju köpa till det vilket vi tyckte var onödigt.

Ja, tell me about it! Jag fastnar jämt framför TVn, och igår var det ju CI och hela köret till seeeent. Trött idag. :D

2008-03-14 @ 07:46:17
URL: http://www.catti.se
Postat av: Sara

Ja, riktigt kul att titta in hos de gamla kassisarna! Vilken otroligt fin blogg du har :) Vad jobbar du med förresten? Kram

2008-03-14 @ 22:00:44
URL: http://berlan.blogg.se
Postat av: Linnea

Gud vad skönt att ha koll på vad som händer i framtiden! :) Skönt med semester också, du förtjänar att vara ledig som du jobbar på.
Jag tror att du kommer att passa utmärkt som ssk.

2008-03-15 @ 11:15:48
Postat av: Malin

Linnea:
Det är svårt att veta var det bär när man kommer till framtiden, men den tänkta framtiden ser jag som sådan :D Jag får hoppas på det bästa! Tack för komplimangen :D

2008-03-15 @ 17:05:13
URL: http://myownlair.blogg.se
Postat av: T i n a

Så roligt med nya skor..skulle behöva träningsskor också!

2008-03-15 @ 18:17:26
URL: http://tinairene.blogg.se
Postat av: Catti

Javisst! Roligast är det när lönen kommer hah! :D Åh kul med Step imorn! :)

2008-03-16 @ 00:26:22
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0