LÖPNING OCH VÅRRUSET

image20


Jajemensan! Jag ska bli ett löparfreak!

För ett av de stora målen jag har i mitt liv är att springa Stockholm marathon på 4,2 mil innan min 30 åriga födelsedag. Det gäller att ligga i redan nu och träna, träna och åter träna. Gymkortet fixade jag i början av året och där tillbringar jag många timmar varje vecka. Flåset blir bättre och bättre för varje pass och nu när snön börjar smälta är det dags att ge sig ut i det sköna vädret och springa! Små delmål på vägen blir det självklart.

Lopp nr 1, Vårruset!
Vår Ruset är inte en tävling, utan en fest för tjejer och kvinnor i alla åldrar. Det handlar om att springa, jogga, lunka eller promenera 5 km i din egen takt.
Under våren och försommaren genomförs sköna jogginglopp i 17 städer från Luleå i norr till Malmö i söder.

Lite nya kläder tillbehör och skor sitter därför på plats. Att ha fina kläder att träna i, anser jag gör träningen mer rolig.  

image19

Socs waterbelt ska jag med säkerhet köpa imorgon efter PSI:n. Det är verkligen ett måste när man börjar springa längre sträckor. Motivation krävs, som med det mesta här i livet och den finns till 1000 %!

Kommentarer
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Åh jag längtar också efter att få springa i sommar! Så himla himla härligt det är! Här nere har det ju varit perfekt att springa på somrarna men nu måste jag ju hitta mig någon ny slinga. :) Träningskläder är verkligen a och o när man tränar så pass mycket som vi gör. :)

Jo det händer verkligen mycket i lägenheten. Vi hörs senare! :)Kram

2008-04-07 @ 07:34:24
URL: http://www.catti.se
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Ja, den första älskar jag och jag tror nästan det blir den också! :) Den kändes mjuk och bra att ha i ett sovrum och passar till ljusbrunt/beige också. :) Den andra kanske gör att det blir för mycket brunt i rummet..? Hmm. Fan vi blev just färdiga med mötet, så jag hade hunnit träna men tog ju inte med mig några träningsgrejer.. :( Hoppas det går bra! Kram

2008-04-07 @ 10:28:45
URL: http://www.catti.se
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Skönt att den var tung då! :) Då känner man att man gjort någon nytta. :) Jag får åka och träna något ikväll om jag hinner, kanske pump. :)

Jag tror också det! Som du säger så ser de där bladen riktigt gosiga ut! ;) Kanske tapetserar den andra i sovrum nummer två där jag ändå kommer ha vita väggar, då försvinner inte den vackra maskrosen. :)

2008-04-07 @ 13:00:06
URL: http://www.catti.se
Postat av: Anna Berg

Härligt!!!!!!!!!:D
Jag ska ju också:) har redan varit up två svängar längs Bodenvägen :P träningssnack på lördag :D
måste rusa! vi hörs! :) puss!

2008-04-09 @ 20:11:29
URL: http://www.eruanne.blogg.se
Postat av: Emeliie

Hej Malin :) Tänkte höra om det är okej om jag kommer förbi en sväng på Lördag? Hade varit så kul att träffa er allihopa :) Kram

2008-04-10 @ 10:03:50
URL: http://apeem.blogg.se
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Hoppas det går bra med löpträningen! Jag tänkte försöka få en tid hos en läkare för att fixa till mina fötter så att jag kan köpa nya skor och ta tag i min sommarträning vid vattnet jag med! För som det är just nu så kan jag knappt gå med skor på.. :( Kram!

2008-05-08 @ 09:23:14
URL: http://www.catti.se
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

hihi okej. :) Ja det funkar ju det med! Har verkligen kommit av mig med träningen.. Blir högst 3 ggr i veckan.. Men har andra saker på gång. ;)

Imorgon tisdag menar du? Jag ska tyvärr tvätta klcoakn 17 så jag hinner inte.. Hade bokat in mig men.. :(

2008-05-12 @ 22:34:51
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0